Veelgestelde vragen

    Verzending & Levering

  • Wat zijn de verzendkosten?

    De verzendkosten zijn € 3,99.

    Met een bestelwaarde van € 35,- of hoger wordt je bestelling automatisch gratis verzonden.

  • Verzenden jullie ook naar België?

    Ja.

    De verzendkosten zijn € 3,99.

    Met een bestelwaarde van € 35,- of hoger wordt je bestelling automatisch gratis verzonden.

  • Wanneer wordt mijn pakketje geleverd?

    Op werkdagen voor 23:30 uur besteld is dezelfde dag nog verzonden.

    Je ontvangt je bestelling op de eerstvolgende dag in huis.
    *geen bezorging op zondag & maandag.

    Voor bestellingen met een Belgisch adres:
    Ook bestellingen met Belgische adressen worden meestal binnen 1 werkdag geleverd. Het kan echter voorkomen dat Belgische bestellingen een dag later worden geleverd. Dit is volledig afhankelijk van PostNL. Wij pakken je bestelling altijd voor 23.30 uur in.

  • Mijn bestelling is nog niet geleverd, wat moet ik doen?

    Je hebt je bestelling in 98% van de gevallen de volgende dag in huis (alleen op zondag en maandag worden er geen pakketjes geleverd).

    Na het plaatsen van een bestelling krijg je van ons een orderbevestiging. In deze e-mail kun je zelf je pakketje volgen met een track & trace code.

    Is je bestelling kwijt of zie je een abnormale vertraging? Neem dan contact met ons op. Dat kun je het beste doen door:
    - Ons een e-mail te sturen (met je ordernummer)
    - Het contactformulier in te vullen (met je ordernummer)

    Levertijden overzicht:
    Maandag bestellen = Dinsdag in huis
    Dinsdag bestellen = Woensdag in huis
    Woensdag bestellen = Donderdag in huis
    Donderdag bestellen = Vrijdag in huis
    Vrijdag bestellen = Zaterdag in huis
    Zaterdag bestellen = Dinsdag in huis
    Zondag bestellen = Dinsdag in huis
    *Let op: Belgische zendingen kunnen een werkdag langer duren.

  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Je kunt je bestelling volgen via de trackinglink die je per e-mail ontvangt

  • Past mijn bestelling door de brievenbus?

    Voor sieraden:
    Minder dan zes producten: ja. Je bestelling wordt verzonden als brievenbuspakketje.

    Meer dan zes producten: nee. We maken er een pakketje van.

    Let op: Het kan voorkomen dat de bezorger het pakketje alsnog persoonlijk moet overhandigen in verband met een afwijkend formaat van de verzenddoos/brievenbus.

  • Kan ik zelf mijn bestelling ophalen?

    Je kunt helaas niet zelf je producten ophalen.

  • Hoe werkt de levergarantie?

    Op elke bestelling geven we een levergarantie. Dat betekent dat we garanderen dat elke bestelling wordt geleverd. Als dit niet het geval is, krijg je je geld terug of zullen wij je bestelling kosteloos opnieuw verzenden.

    Let op: Uitzonderingen hierop zijn: verkeerd ingevoerde adresgegevens, logistieke vertragingen en fouten van het postbedrijf.

  • Kan ik mijn producten gratis laten leveren?

    Ja, dat kan!

    Met een bestelwaarde van € 35 of hoger wordt je bestelling automatisch gratis verzonden.

  • Welk postbedrijf verzendt de pakketten van Zentana?

    PostNL en DHL.

  • Bestelling & Betalen

  • Ik heb een verkeerd adres ingevoerd, kan ik dit nog wijzigen?

    Als je je bestelling hebt voltooid, verwerken wij deze vrijwel direct. In enkele gevallen kunnen wij je adres nog wijzigen. Hier geven we geen garanties op.

    Wil je een adreswijziging doorgeven? Doe dit dan zo spoedig mogelijk via onze contactpagina.

  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Je kunt je bestelling volgen via de trackinglink die je per e-mail ontvangt

  • Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?

    Je kunt bij Zentana veilig en vertrouwd afrekenen met:

    - iDeal
    - Klarna
    - Paypal
    - Creditcard
    - Bancontact
    - SOFORT
    - Belfius Direct
    - KBC/CBC

    Alle betalingen verlopen via een 100% beveiligde SSL verbinding.

  • Waar kan ik mijn ordernummer terugvinden?

    Als je je bestelling hebt voltooid, krijg je automatisch een orderbevestiging per e-mail. In deze e-mail staat ook je ordernummer.

    Heb je de orderbevestiging niet ontvangen of kun je hem niet vinden? Kijk dan in je spambox (ongewenste mail) of stuur ons een e-mail vanaf het e-mailadres waarmee je je bestelling hebt gedaan, dan sturen we je de orderbevestiging opnieuw toe.

    Zorg ervoor dat info@zentana niet in je geblokkeerde afzenderlijst staat.

    Heb je per ongeluk een verkeerd e-mailadres opgegeven? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen je alsnog een update geven over je bestelling.

  • Kan ik langskomen om te winkelen?

    Je kunt helaas niet zelf langskomen om te winkelen. Wij verkopen uitsluitend online.

  • Retour & Service

  • Hoe stuur ik een product retour?

    Indien je niet tevreden bent over je bestelling, kun je deze tot 30 dagen na ontvangst retourneren (mits ongedragen en in de originele verpakking - passen mag wel).

    Als je je producten retour wilt sturen of niet tevreden bent, dien je je retourzending eerst bij ons aan te melden.

    Dat doe je door ons een e-mail te sturen (met vermelding van je ordernummer) en 'retour' in de titel te zetten. Wij sturen je dan de instructies voor de retourzending toe of zoeken een passende oplossing.

    Let op: De kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening.

  • Hoe zit het met de verzendkosten van een retourbestelling?

    Er zijn twee soorten verzendkosten:

    1. De verzendkosten van de heenzending (naar jou toe)
    2. De verzendkosten van de terugzending (naar ons toe)

    1. De verzendkosten van de heenzending
    De kosten voor de heenzending reken je af op zentana.nl als je een bestelling plaatst.

    -  Volledige bestelling retourneren: Je krijgt de kosten van de heenzending terug als je je volledige bestelling retourneert.
    -  Een deel van je bestelling retourneren: Bij een bestelwaarde van € 35 of meer rekenen wij geen verzendkosten voor de heenzending, en is je bestelling dus gratis naar je verzonden. Dit noemen wij de gratis verzenddrempel.

    Als je besluit een deel van je bestelling retour te sturen, kan het zijn dat je oorspronkelijke bestelwaarde onder de gratis verzenddrempel uitkomt. In dit geval houden wij € 3,99 in op het terug te storten bedrag.

    2. De verzendkosten van de terugzending
    De kosten voor een terugzending zijn de kosten die je maakt indien je je product(en) retour wilt sturen. Deze kosten zijn altijd voor eigen rekening (tenzij anders afgesproken). Het staat je vrij om zelf te beslissen met welke vervoerder je de producten retour stuurt.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?

    Vanaf het moment dat wij je retourbestelling ontvangen hebben we maximaal 5 werkdagen nodig om deze te verwerken.

    Afhankelijk van jouw gekozen betaalmethode kan het nog enkele werkdagen duren voordat je de terugbetaling ontvangen hebt.

  • Het elastiek van mijn armband is geknapt, heb ik hier garantie op?

    Indien je armband binnen 2 maanden stuk is gegaan heb je recht op een reparatie of vervanging van het product.

    Is een product kapot of ben je ontevreden over een besteld artikel?

    Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice.

    Stuur je ordernummer & een foto mee van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing. 

  • Hoe lang geeft Zentana garantie?

    Bij Zentana heb je op elk product 2 maanden garantie.

    Voor sterling zilveren sieraden heb je 3 maanden garantie.

    Voor elektronische (componenten van) producten is de garantie 6 maanden bij normaal gebruik.

    Is er een product kapot of ben je ontevreden over een besteld artikel?
    Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice. Stuur je ordernummer & een foto van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing