Retour

Eerst even checken...

Kan jouw product wel retour?

Defect, incompleet of gebrekkig

Is jouw product kapot(gegaan) of niet meer in een perfecte staat?

Neem dan eerst contact met ons op.

Contact service & garantie

Product is in nieuwstaat

Retourneren kan op eigen gelegenheid of met een Zentana verzendlabel (vanaf: €2,50).

In beide gevallen dien je je retour eerst online aan te melden.

Retouren

Retouren

Retouren zijn nooit gratis. Maar we kunnen het wel zo redelijk mogelijk maken voor je.

We kiezen bij Zentana voor een gulden middenweg om verspilling en onverantwoord shoppen tegen te gaan.

We delen mee in de verzendkosten en dragen samen de verzending met je.

Je kunt je bestelling al retour sturen vanaf €2,50

Belangrijk

Checklist retour aanmelden

30 dagen

Retourneer binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling.

Geen defecten

Retourneer alleen als je items in nieuwstaat en ongedragen zijn. Je retour kan afgekeurd worden.

Service & garantie

Barcode & Artikelnummer

Zit je product in het juiste doosje? Check de barcode op de productpagina.

Formaat doos

Een brievenbusdoosje of envelop retour sturen kost €2,50

Grotere dozen en Belgische retouren kosten €3,99.

7 dagen

Na het aanmelden van je retour heb je 7 dagen om hem te verzenden.

Na 7 dagen is je retourlabel verlopen.

Aanmelden retour

Alle 5 checks in orde? Meld dan je retour aan via ons retourportaal.

Retour aanmelden

Retour aanmelden

Checklist bekeken?

Vraag en antwoord

Retour FAQ

Hoe lang geeft Zentana garantie?

Bij Zentana heb je op elk product 2 maanden garantie.

Voor sterling zilveren/gouden sieraden heb je 3 maanden garantie.

Is er een product kapot of ben je ontevreden over een besteld artikel?
Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice. Stuur je ordernummer & een foto van het desbetreffende item, dan kijken we mee naar een passende oplossing

Hoe zit het met de verzendkosten van een retourbestelling?

Er zijn twee soorten verzendkosten:

1. De verzendkosten van de heenzending (naar jou toe)
2. De verzendkosten van de terugzending (naar ons toe)

1. De verzendkosten van de heenzending
De kosten voor de heenzending reken je af op zentana.nl als je een bestelling plaatst.

-  Volledige bestelling retourneren: Je krijgt de kosten van de heenzending terug als je je volledige bestelling retourneert.
-  Een deel van je bestelling retourneren: Bij een bestelwaarde van € 35 of meer rekenen wij geen verzendkosten voor de heenzending, en is je bestelling dus gratis naar je verzonden. Dit noemen wij de gratis verzenddrempel.

Als je besluit een deel van je bestelling retour te sturen, kan het zijn dat je oorspronkelijke bestelwaarde onder de gratis verzenddrempel uitkomt. In dit geval houden wij € 3,99 in op het terug te storten bedrag.

2. De verzendkosten van de terugzending
De kosten voor een terugzending zijn de kosten die je maakt indien je je product(en) retour wilt sturen. Deze kosten zijn altijd voor eigen rekening (tenzij anders afgesproken). Het staat je vrij om zelf te beslissen met welke vervoerder je de producten retour stuurt.

Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending is verwerkt?

Vanaf het moment dat wij je retourbestelling ontvangen hebben we 5-10 werkdagen nodig om deze te verwerken.

Afhankelijk van jouw gekozen betaalmethode kan het nog enkele werkdagen duren voordat je de terugbetaling ontvangen hebt.

Wat zijn de kosten voor een retour?

Dat verschilt. Een retourzending die in een brievenbusdoosje past is €2,50.

Grotere dozen of Belgische retouren zijn €3,99.

Uiteraard kun je ook op eigen gelegenheid je producten retourneren. Het gebruik van onze retourportaal is niet verplicht.

Als je geen gebruik wenst te maken van onze retourportaal, neem dan contact op met onze klantenservice voor de retourinstructies.

Kan ik zelf mijn retour langsbrengen?

Dat kan zeker, neem contact op met onze klantenservice om de retourinstructies te ontvanven.

Waarom moet ik betalen voor een retour?

Retouren zijn nooit gratis. Zentana is tegen verspilling en onverantwoord shoppen.

Sinds 2023 hebben we besloten een middenweg te vinden. Wij betalen een deel van de verzendkosten van een retour.

Soms maken we uitzonderingen. Als jouw artikel defect of gebrekkig is, neem dan contact op met onze klantenservice. We lossen het graag met je op.

Ga naar productinformatie

Reparatieset Elastiek - Groter & Kleiner Maken Sieraden - Reserve Extra Onderdelen

€3.99 EUR
 per 
Op voorraad

Repareer je armband

Maak je armband kleiner of groter

Stijl met een extra bedeltje

Handig als back-up

Vraag raak

Contactformulier

Kunnen wij je ergens mee helpen?

We zijn er bijna

Groene doelen

0%

Van de bestellingen worden op de fiets afgeleverd

0%

Plasticvrije verpakkingen

0%

Van de retouren worden gerecycled of gedoneerd

Volledig retourbeleid

De bovenstaande pagina is een versimpelde versie van ons officiële retourbeleid.